Dag 21 - Reisverslag uit Temecula, Verenigde Staten van Anouk Slootmans - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Temecula, Verenigde Staten van Anouk Slootmans - WaarBenJij.nu

Dag 21

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Temecula

Vandaag was mijn laatste volledige dag in Amerika. Na uitgeslapen te hebben en even beneden gehangen te hebben gingen we wat eten in een Mexicaans restaurant. Vervolgens zijn we naar een museum geweest. Ik kan echt niet uitleggen wat voor museum het was haha. Maar je kon allemaal grappige / vreemde dingen zien en proberen. Veel dingen waarvan je denkt: Huh hoe zit dat? Huh cool! Nogmaals kan het niet uitleggen haha. Vervolgens ben ik drieëenhalf uur de turnzaal ingegaan. 'SCEGA' is de naam van de club waar ik meetrainde. Wat een mooie zaal was dat zeg! Heel groot en echt alle faciliteiten waren aanwezig (dit klinkt again veels te formeel but however). Wat mij gelijk opviel was dat er heel veel verschillende groepen samen trainen op hetzelfde tijdstip in dezelfde hal en dan ook nog zowel recreatie, selectie als topsport niveau door elkaar. Het was dan ook best wel heel erg druk in de zaal. Ook had je voor elk toestel / onderdeel wat je deed een andere train(st)er. Ze bekeken even wat ik kon voordat de training begon waarna ik in de level 6 groep werd gezet waarin ik zou meetrainen. Een meisje Payton (maar ik moest haar maar gewoon Pay noemen) zou mij een beetje begeleidden. Alle meiden waren zo onwijs lief. Heel open en vriendelijk. Lol mee gehad! We moesten eerst gewoon onszelf inwerken op de tumbling waarna er gezamenlijk lenigheid werd gedaan. Wij begonnen vervolgens op brug. Één van mijn leertjes was vlak voordat ik naar Amerika ging voor de helft doorgescheurd op een wedstrijd en daar mocht ik absoluut niet mee turnen van de trainers hier dus heb ik getraind in de lusjes (die anders zijn daar). Na brug gingen we naar balk. Vervolgens naar kracht, conditie en lenigheid. Daarna vloer. Sprong heb ik gemist omdat ik een half uur eerder wegging. Ze werken hier met hele strikte uitgebreide programma's per onderdeel. Ze trainen hier trouwens belachelijk lang. Ze gingen mij uitleggen dat vandaag een korte training was waarop ik zei dat ik 4 uur al heel lang vond waarop ze me vertelde dat ze soms wel 7 uur achter elkaar trainen en dan ook een hoop dagen in de week. Ik ben wel lekker bezig geweest.. Op het begin draaide ik gelijk een blaar op mijn hand die open lag. Vervolgens op balk haal ik mijn bovenbeen open. En door die gekke lusjes daar waren mijn polsen ook opengehaald en opgezwollen. Haha. Voor blaren hadden ze trouwens in de magnesium bak een piep klein vakje met crème wat helpt tegen de pijn ofzoiets. Als je dat opgesmeerd had moest je er daarna magnesium overheen doen. Haha vond het wel grappig. Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad! De topsport was ook wel leuk om even te zien. Die deden elementen om bang van te worden. Echt niet normaal. Toen ik wegging kwamen de turnsters en trainsters een knuffel geven en gedag zeggen. Ik heb ook een hempje met de naam van de club erop meegekregen. Super lieve mensen! Vond het heel leuk meegetraind te hebben! Leuk om deze andere maar leuke manier van trainen mee te maken! Werd vandaag trouwens ook nog herkend door een aantal meisjes die een foto wilde wat ik heel apart vond aangezien het Amerikaanse meisjes waren. Later op de avond had ik het gezin getrakteerd op een afscheidsdinér. Lauren's moeder moest al huilen. Wordt denk een heel gedoe morgen voor eigenlijk iedereen. Maar het etentje was heel gezellig en alvast een mooi 'afscheids dingetje'! Wat echt top is in eigenlijk bijna alle restaurants hier is dat als je drinken bestelt je dat maar één keer hoeft te doen omdat je het of zelf constant kan bijvullen of de serveerders het constant voor je bijvullen. Je betaalt ook maar één keer. Daarnaast krijg je het eten wat niet opgegeten wordt mee naar huis in een bak. We hebben heel lekker gegeten! Vervolgens thuis mijn koffers ingepakt. Ik hoop dat het goed gaat komen qua gewicht morgen aangezien ik al over het maximale gewicht heen zat toen ik naar de USA kwam en ik nu nog meer mee terug neem. Daarom nu ook aardig wat spullen in mijn handbagage gedaan. Gek genoeg lijkt het wel alsof ik in het algemeen meer ruimte heb terwijl er toch echt meer is bijgekomen? Haha nou we gaan het zien! Ik ben ook benieuwd hoe het morgen op het vliegveld gaat (LAX, ook niet bepaald het kleinste vliegveld) met al mijn 'vliegervaring' ahum. Als ik niet in Nederland ben donderdag, wees dan niet ongerust, waarschijnlijk sta ik dan in China op het vliegveld ofzo of ik loop nog steeds rond te dwalen op LAX. Mocht ik wel gewoon op Schiphol aankomen wordt ik weer opgehaald bij mijn vliegtuig en als vip naar buiten gebracht dus daar kan niet zoveel mis gaan. Ook maar eens zien hoe 'saai' een hele dag alleen reizen is. Hoop dat ik mezelf een beetje vermaak al die uren. Haha maar komt vast wel goed met het reizen hoor. Heb ik uberhaupt al zin om terug te gaan naar Nederland? Nou sorry maar niet echt haha (understatement). Maar op zich een goed teken.. denk ik? Het is nu al half 3 's nachts geweest met het excuus dat ik morgen in het vliegtuig kan slapen wat eigenlijk geen excuus is omdat de enige plek waar ik kan slapen een bed is but however.. Ik ben alweer onwijs lang aan het schrijven dus het is wel weer mooi geweest. Sleep tasty! (om nog even terug te komen op wat we altijd zeiden tijdens de show).

  • 30 Juli 2014 - 20:02

    Bianca Slootmans:

    Ha Anouk. Nou, in China zul je niet terecht komen. Gewoon het scherm volgen en mocht je het verkeerde vliegtuig inlopen, dan houden ze je echt wel tegen( al is het mij en Marc ooit 1 keer gelukt om in het verkeerde vliegtuig te zitten. Hoe is het mogelijk met al die controles!) Het is een goed moment om alles even de revue te laten passeren. Je hebt zoveel meegemaakt. Zoveel indrukken opgedaan. Zoveel mensen ontmoet. Een andere cultuur opgedaan( zoals je soms beschreef, beetje overdreven, maar dat zijn Amerikanen, je moet er een beetje doorheen prikken)
    Ik wens je in ieder geval een goede reis. Op Schiphol staat je stoere papa om je op te halen. Hoe bijzonder is dat. Zal best wel fijn zijn om weer terug te zijn en al je verhalen te delen met familie en vrienden. En weer gewoon een boterham met hagelslag te eten. En weer thuis te zijn in je vertrouwde slaapkamer.
    Tot in Nederland.

    Groetjes Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Temecula

Hollywood

Anouk's belevenissen in de USA

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2014

Terugkijkend op

31 Juli 2014

Dag 22

30 Juli 2014

Dag 21

29 Juli 2014

Dag 20

28 Juli 2014

Dag 19
Anouk

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 23562

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Hollywood

Landen bezocht: